Kolekcionarski kutak
03.05.2018.

Jaguar E – ikona automobilizma

Jaguar E – ikona automobilizma

Čak i automobilski laici će bez greške prepoznati legendarnog engleskog lepotana.

Možda neće baš znati koji je tačno tip ali će nepogrešivo reći „Jaguar“. A kako i ne bi znali, jer kada se daleke 1961. godine pojavio među ljubiteljima automobila izazvao je pravi šok!

Nešto toliko lepo za mnoge nikad do tad nije bilo viđeno. Stoga nije čudo što je čak i Enco Ferari izjavio da je to „najlepši automobil ikada napravljen“. A kud ćete većeg komplimenta nego takva pohvala od vlasnika firme Ferrari.

Jaguar E tip, tj. E-Type, je u mnogim anketama proglašavan za najlepši automobil u top 100 selekciji lepotana, a ako baš nije uvek bio na prvom mestu redovno je bio u top 5 ili 10 najlepših automobila svih vremena.



Pored nesvakidašnje lepote krasila ga je, za rasne sportske automobile, veoma povoljna cena, pa je proizvođen od 1961. godine do 1975. praktično bez prestanka i prodat u više od 70 hiljada primeraka.

Bilo je kupea (dvoseda ali i u verziji 2+2 sedišta) i dvosedih kabrioleta u tri serije: 1, 2 i 3.

Serija 1 proizvedena je u 38.419 primeraka od 1961. do 1968, serija 2 od ’68. do ’71. u 18.810 primeraka, a serija 3 od ’71. do 75. u 15.297. primeraka.

No serija 3 je imala V12 motor od 5,3 litra i nikako nije bila jeftina, za razliku od serija 1 i 2 koje su imale motor sa “samo” 6 cilindara zapremine 3,8 ili 4,2 litra.

Ovde pišem samo o “Jaguaru za sirotinju” sa 6 cilindara, za mene je Jaguar E prvenstveno lepotan iz prve dve serije.





Naravno, za tolike godine Jaguar E je doživljavao i izmene, ali je uvek ostajala prepoznatljiva izdužena superelegantna karoserija, šiljata i napred i nazad, dizajnera Malkoma Sayera.

Eto, dizajner nije Italijan, a najveći kompliment mu je učinio najpoznatiji Italijan.

Bilo je više različitih boja karoserije, ali po meni sportski ili trkački Jaguar mora biti zelen. Jer ako je za Ferrari zaštitni znak crvena boja, za Jaguar to mora biti tzv. Racing Green, odnosno “tkačka zelena”.

Upravo takvog vam predstavljam, i to kabriolet iz 1961. godine.



Nema kompanije replika koja ga nema, pa tako i popularni Burago ima Jaguar E tip u svojoj bogatoj ponudi automobil(čić)a svih razmera. Ja vam predstavljam otvorenog zelenog lepotana u razmeri 1:18 iz serije „Gold“ kojeg nudi naša renomirana kuća Dexy Co!



Kod replike autobila dužine (oko) 25 cm sasvim je logično (i gotovo obavezno!) da ima „sva otvaranja“, što znači da se podiže hauba motora i prtljažnik, a otvaraju vrata.

Takođe, u razmeri 1:18 mora postajati dosta preciznih detalja, jer se sve vidi.

Eto ispod na fotografijama kako to izgleda kod ovog buragovog Jaguara. Motor se ne vidi kada je hauba spuštena, ali kada se podigne vidi se i akumulator. No, žičani točkovi se uvek vide.



Kako je to kabriolet, mora biti bogat enterijer otvorene kabine, a kod ove replike to je sasvim solidno urađeno.

Naravno, u razmeri 1:18 su vidljivi i nedostaci, ali vešti kolekcionari uvek mogu da „uradi sam“ dorade ili dodaju pojedine elemente, pa čak i da prefarbaju postojeće, od volje im.



No, replika OVE CENE (klikni na link levo, pa vidi!) je više nego zadovoljavajuće urađena ovakva kakva je na fotografijama.

Proporcije su tačne, boja kvalitetna i prava, detalja poprilično, svetla lepo urađena, hromirani branici, žičani točkovi, solidan enterijer i instrument tabla... tako da će svaki kolekcionar biti zadovoljan, jer bilo kakve automobilčiće da sakupljate Jaguara E bi svakako trebalo da imate, jer je on ikona automobilizma,

Autor: Kolekcionar
Preuzeto sa trofej.info

 

Ostavi komentar