Kako odabrati auto-sedište?

Želimo da vam predstavimo važne novosti u vezi sa i-Size regulativom - to je najnoviji standard za maksimalnu sigurnost dece u automobilu, koji dečiju sigurnost u toku vožnje podiže na viši nivo.

 

I-Size će vam pomoći prilikom odabira najboljeg auto-sedišta za vaše dete jer se klasifikacija auto-sedišta bazira na visini deteta (cm), omogućava bolje uklapanje u većinu automobila, zahteva korišćenje ISOFIX-a što dodatno smanjuje rizik od nepravilne instalacije (dok se oko 70% sedišta koja se postavljaju pojasom ne montira na zadovoljavajući način sa stanovišta sigurnosti) i uz to je obezbeđena bolja zaštita glave i vrata pri frontalnom i bočnom sudaru.

 

Osnovne razlike između i-Size i ECE R44/04 standarda:

 

 

Koje su razlike između ISOFIX, Top Tether i potporne noge?

ISOFIX (Međunarodni standard za vezivanje i fiksiranje) je sastavljen od dva donja ISOFIX držača (koji su sastavni deo automobila) i dva čvrsta ISOFIX priključka (koji su sastavni deo auto-sedišta).

Top Tether je dodatna sigurnost za sedište i pričvršćuje se na alkicu koja se nalazi u prtljažniku vozila ili na zadnjoj strani sedišta automobila, a može biti i na unutrašnjoj strani krova automobila. On sprečava da se sedište odvoji od naslona u slučaju frontalnog sudara i da gornji deo sedišta odleti ka prednjem delu vozila.

Potporna noga je treća nerotirajuća tačka ISOFIX sistema, nalazi se na  dečijem auto-sedištu i ide do poda automobila.

 

Zašto je sigurnije prevoziti bebu unazad umesto unapred?

Vrat deteta sazreva sa godinama, a ne kada dostigne određenu visinu ili težinu. Do 15 meseci, vrat bebe nije dovoljno razvijen da izdrži impulsivnu silu prosečnog frontalnog sudara. Prekomerni pritisak na vrat bebe može dovesti do ozbiljnih povreda vrata. Kada putujete unazad, sile frontalnog sudara se bolje raspoređuju preko veće površine tela bebe, što dovodi do manjeg pritiska na glavu i vrat.

 

Kako se pravilno zateže pojas?

U dečijem auto-sedištu okrenutom u suprotnom smeru od kretanja vozila uobičajeno je da su unutrašnji pojasevi i naslon za glavu integrisani jedan sa drugim. To znači da će se naslon za glavu spustiti dok se pojas zateže. Ovako pravilno zategnite pojas:

1. Zategnite pojas preko kukova;

2. Zategnite pojas preko tela deteta. Dovoljno je čvrsto kada ne možete da “uštipnete” kaiš;

3. Uverite se da pojas ide ravno preko ramena vašeg deteta, ne nagore ili nadole.

Kada je unutrašnji pojas pravilno zategnut, naslon za glavu će biti u sigurnom položaju ako vaše auto-sedište ima njihov integrisani odnos.

 

Kako se pravilno vezuje dete u busteru?

Kada vezujete dete u busteru, zategnite pojas kao što biste zategli da sedište ima sopstvene pojaseve i vodite računa da trake pojasa nigde nisu uvrnute.

Buster podiže dete i omogućava bezbedno vezivanje pojasevima iz automobila i uvek se postavlja na zadnje sedište automobila.

 

Da li ste znali da:

Čak 86 % od ukupno testiranih sedišta je pogrešno postavljeno.

Auto-sedište za bebe mora biti postavljeno pod uglom od 45 stepeni.

Kada dete počne da sedi, sedište se postavlja pod uglom od 60 stepeni.

Samo jedan prst razmaka mora biti između ramene kosti deteta I kaiša kojim je pričvršćeno.

Još od 2011.godine auto-sedišta pored testa sigurnosti, ergonomije i lakoće korišćenje se testiraju i na toksičnost.

Najveći broj saobraćajnih nezgoda dešava se na kratkim putovanjima, na samo nekoliko kilometara od kuće. Zato uvek, bez izuzetka, vežite svoje dete u sedištu.

Zakon jasno kaže da u motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina. Dete niže od 135 cm se prevozi vezano u odgovarajućem bezbednosnom sedištu za dete.

Bilo koji objekat ili osoba u autu, u trenutku sudara, dobija masu koja je jednaka njenoj težini puta brzina kojom se kretao automobil. To znači da dete od 10kg pri brzini od 50 km/h u trenutku sudara dobija težinu od 500 kg.